Tik tik buiten, tok tok binnen

19 april 2024 - Furnari, Italië

Als ik binnen zit, mijn ogen dichtdoe en heel goed luister, is het net of ik in Nederland ben. Buiten tikt de regen hard tegen de ramen, het waait  en vanochtend hadden we onweer. Oja, het is koud. Ik zit onder een dekentje te cocoonen.

Onder een dekentje

Ook in Sicilië is het momenteel slecht weer.

Hoe slechter het weer, hoe beter ik vanaf het terras Vulcano zie liggen.

Dit is een van de Eolische eilanden en ligt 37,5 km boven de noordkust van Sicilië .

Vulcano

Vandaag is het de tweede dag dat het buiten hondenweer is. De Tibetaanse geiten blijven binnen, dus Milo heeft geen verzetje. Misschien maar beter, want gisteren kreeg hij een kopstoot van de grootste geit. Even afstand tussen deze twee kemphanen is waarschijnlijk wel even goed. Gisteren heeft Milo ook de kippen en haan achterna gezeten en alledrie vluchtten ze naar de badkamer.

Toktok

Milo maakt echt vrienden hier. 😂

Gisteravond was het gelukkig droog en hebben we gebarbecued.

Barbecue

Het voordeel hier t.o.v. Nederland is dat tussen de buien door regelmatig de zon even uitbundig schijnt en het meteen warm is.

Dat zorgt voor mooie wolk partijen.

Dreigende wolken

Hopelijk morgen een dag met veel zon. Ik wil een paar uurtjes naar het strand.

1. Emelien:
    19 april 2024
    Leuk geschreven weer Mir!
  2. Rita:
    Veel plezier
  3. Wilma:
    19 april 2024
    Weer goed om van jouw avontuur in Italië te horen. Klinkt nog steeds heerlijk! Komt misschien ook door de kou en regen hier, maar blijft goed klinken, Miriam!! Ik hoop, dat het morgen weer heerlijk weer is daar en dat je samen met Sergio kunt genieten!!!
  4. Doret Cornelissen:
    19 april 2024
    Mooie foto's Mir. Even lekker weg is toch anders dan hier.

Jouw reactie