Schapen en beren op de weg

21 april 2024 - Furnari, Italië

Na het slechte weer van donderdag en vrijdag was het gisteren dan toch echt mogelijk om naar het strand te gaan en te genieten van het mooie weer.

Terwijl Sergio een kappersafspraak had heb ik met Milo een strandwandeling gemaakt.

Strand 🏝️in FalconeZoek MiloStrandwacht

Onder een strakblauwe lucht en dat is de hele dag zo gebleven, zodat we smiddags buiten konden eten.

Buiten eten

De hele middag heerlijk in zonnetje gezeten.

Het voordeel van een glas wijn in de zon bij het middageten, is een lekker relaxed gevoel de rest van de dag.

Sergio ging uit gisteravond en ik heb samen met Anne risotto gegeten.

Na een hete douche, ben ik zo mijn bed ingerold, moe van de zon.

Vanochtend wakker geworden van het zondagochtend bezoek. Giuseppe was al vroeg op pad met zijn schapen. Ik ben snel naar beneden gerend, want Milo stond heel stoer aan het hek te blaffen. Bij de kudde horen twee grote honden en die waren “not amused” . Milo moest zijn bek houden werd hem in hondentaal duidelijk gemaakt.

Zondagochtend bezoek

Ook vandaag volop genoten van de zon.

Kortom, een rustig weekend. En dus veel tijd gehad om na te denken en beren op de weg te verjagen. Althans, ik heb een poging gedaan.

Vanmorgen zei ik tegen Sergio, ik zie nu al op tegen de hellingproef die ik moet maken met de auto op de boot en het hele eind alleen terug rijden.

Tip van Sergio: Mam, maak alles kleiner voor jezelf. Die terugreis? Zie het als zeven keer van Tilburg naar Heerhugowaard rijden.

En die hellingproef? Die gaan we de komende week samen oefenen.

Oefening baart kunst. Kom maar op boot,  over een aantal weken.

Morgen het begin van week drie. Heel langzaam begin ik te ontspannen.

Voor de komende week staat er een bezoek aan de Tindari gepland. En hopelijk een paar stranddagen.
ik stuur wat zon naar Nederland.

A presto.

1. Sylvia Jacobs:
    21 april 2024
    Fijn dat je zoveel rust vind daar.
  2. Doret Cornelissen:
    22 april 2024
    Wat doet Sergio dat goed, dat kleiner maken, en de hellingproef oefenen.Top!!

Jouw reactie